pátek 18. července 2014

Zemnící systém - část 1 (QSO s K1JT)

Mám rozepsaný článek na téma úprav skvělé antény Compact 80/40/30 ok1ufc - zemnící systém. Ale náhoda tomu chtěla, že původní rozepsaný článek zůstane jako část 2 a v části 1 zveřejním dnešní událost. V rychlosti shrnu dnešní příhodu a podrobnosti budou následovat později v části 2. Dnešek je pro mě významný, protože jsem udělal QSO s K1JT. 


Poslední dva dny jsem věnoval část dovolené přípravě zemnícího systému pro svou základnovou anténu Compact 80/40/30 ok1ufc. Připravil jsem 11 paralelních radilálů (vždy jeden 5m a 10m radiál pohromadě), které jsem zakopal podle možností kolem antény. Dalších 12 dvojic radiálů ještě čeká na zemi k zakopání. Poté co jsem radiály zakopal jsem šel vyzkoušet jejich přínos k příjmu signálu. A musím konstatovat, že přínos je radikální. Na JT65 a J9 slyším najednou mnohem více DX stanic. A ta náhoda má jméno K1JT. Dekódoval jsem spojení K1JT s F6EAO. Počkal jsem až dokončí spojení a začal jsem dávat výzvu na J9 s 10W. Hned po odvysílání druhé výzvy jsem na vodopádu uviděl, že mi někdo odpovídá. Doufal jsem, že to bude K1JT a taky byl, Hi. Přikládám obrazovku s QSO.


Jak je vidět obě strany vysílaly s 10W, ale K1JT má dipól a já vertikál, který díky počtu radiálů nemá ještě zdaleka finální účinnost. Tomu odpovídají i poměrně rozdílné reporty, kdy já mám -19dB a K1JT -07dB. V další části uvedu teoretický rozbor, který mě vedl ke konkrétnímu systému zemnícího systému.




Žádné komentáře:

Okomentovat